Basilika

Anledningen till att det inte blivit så mycket bloggat är att jag inte är van vid varm mat 2 gånger om dagen! Innan har jag fått skolmat som varit totalt värdelös och därför mest ätit sallad och diverse linsröror till lunch och lagat varm mat till kvällsmat. Där jag är nu är maten faktiskt god (!), jag fick pizza i tisdags och lasagne igår. Därför blir det mest sallad och bön/linsröra på kvällen, eller grillade grönsaker om jag känner för det. Jag ska bättra mig då jag vet att man bör äta två "riktiga" måltider om dagen, men det tar väl ett tag att vänja sig.

Vi har i alla fall köpt en riktigt fin basilika och det är ju bara att hoppas att den överlever:) Därför gjorde jag en bönröra med massa basilika, det var första gången jag åt Black Eye-bönor och jag tror att det hade passat bättre med cannellini-bönor. Enjoy:

1 burk valfria bönor
lite olivolja
salt & svartpeppar
massor av basilika, finhackad
lite chili
Till det en god sallad med vanliga ingredienser och bockhornsklöver-groddar samt basilika i tunna strimlor. Och en skiva danskt rågbröd. :)
Ikväll blir det kanske kronärtskockor med vitlöks- och basilikasmör, mmm! För idag är jag ledig och blir inte serverad god lunch.

Idag blir det en 2-timmars promenad i skogen, och det följer nog en liten minipicknick.

Inga kommentarer: