Auberginelasagne




Sätt ugnen på 225 grader. Man kan använda vilka grönsaker man vill. Det går bara ut på att skära grönsakerna i små bitar, blanda i en bunke tillsammans med olja och krossade tomater. Häll i lite kokt sojafärs. Krydda med färsk basilika, salt, peppar, chilipulver, mald muskotnöt och lite soja. Blanda runt och häll i en ugnsfast form. Varva med tunt skivad aubergine. Blanda ca 1 dl sojamjölk och en 1 tsk b-jäst och häll över. Dekorera med aubergine och eventuellt basilika, ringla över lite balsamvinäger. Grädda i ugnen ca 30 minuter. MUMS

Anledningen till dagens matlagning, och den lilla formen, är min brors tjugoårsdag. Han ville ha en lakto-vegetarisk lasagne, lagad av min kära mamma. Så jag får snällt laga mat till mig själv, och det är nog den lilla pressen som gjorde att det faktiskt var roligt. Och gott. Att jag faktiskt tycker det smakar något oho:) B-jästen och sojamjölken blev jätteostigt.

Inga kommentarer: