World's best müsli!


Du behöver:
Fiberhavregryn
Boveteflingor
Hasselnötter
Mandlar
Russin, korinter, sultanrussin etc
Torkade osockrade päron och persikor etc
Linfrö, krossade
Sesamfrö, oskalade
Psylliumfrö
Kokosflagor
Kanel
Kardemumma

Börja med att sätta ugnen på högsta värme. Hacka mandel och hasselnötter. Dela frukten i lagom stora bitar. Lägg allt detta tillsammans med russin, kokosflagor och sesamfrö i en plåt eller en ugnssäker form. Rosta högt upp i ugnen tills allt fått lite färg och rostats. Kolla hela tiden så att det inte bränns. Häll sedan ner havregryn, boveteflingor, psyllium, linfrö, kanel och kardemummai formen med det andra. Blanda allt väl. Rosta sedan detta i ugnen ett tag till. Allt ska ha fått lite färg. Ät sedan som superfrukost med sojamjölk eller soygurt med banan eller annan färsk frukt till!

Den här müslin brukar min mamma göra! Jag brukar vara med när hon gör den fast nu gjorde jag den själv. Hon har vaniljsocker i men det tycker jag är onödigt så det gick bort den här gången. Jag tycker om när det är stora frukt- och nötbitar och mycket. Lycka till, och glöm inte att kolla hela tiden så att det inte bränns!

Här kommer även gårdagens middag, wokade sojastrimlor med grönsaker, bland annat mina hemma"gjorda" groddar som är urmumsiga!

Inga kommentarer: