Chokladbollar

ÅH det är så gott att jag mest går runt och smäller av. När jag kom in i storarummet och såg kaffekannan kom jag på att det är så gott med en matsked kaffe i chokladbollar, men då gick jag redan runt och smaskade på dem. Hihi, det var ungefär åtta minuter sedan de blev klara men jag är helt uppe i dem och skriver inlägget redan nu.

3 torkade fikon
0.5 dl russin
ca 2 msk sojamjölk
1-1.5 dl havregryn (jag har quinoa/havreblandning)
3 tsk kakao
0.25 dl kokosflingor
Kokosflingor att rulla i

Ansa och hacka fikonen. Mixa dem med russin så gott det går. Häll sedan i sojamjölk och 0.5 dl av havregrynen. Mixa till en jämn massa. Häll i resten av ingredienserna och mixa. Smaka av, häll eventuellt i mer sojamjölk eller havregryn beroende på konsistensen. Forma till runda bollar och rulla i kokosflingor. Ställ i kylen för att stelna lite. OH!

1 kommentar:

elisabeth sa...

hej! ramlade in på dinblogg när jag letade morotskaksrecept till min födelsedag och hittade det här grymma chokladbollsreceptet! hut gott som helst. fortsätt posta enkla goda recept vetja!